Obserwuj
nasz profil
arrow pointing facebook button
Dodano: 2017-11-22 09:41:10
Ćwiczenia na gumowej piłce w ciąży. Tak czy nie?

 

Gumowa piłka najczęściej możemy spotkać w szkołach rodzenia a także na zajęciach w szkołach rodzenia. Proste i krótkie sposoby w domu z wykorzystaniem piłki gumowej, pomogą Ci w codziennym funkcjonowaniu. Dlatego kilka prostych ćwiczeń w domu po pracy, albo w jej trakcie pozwolą Ci na odrobinę ulgi w ciążowych dolegliwościach. Oto trzy podstawowe zalety z posiadania gumowej piłki:

 

1. Przyspieszają rozwieranie się szyjki macicy w pierwszym okresie porodu.

2. Łagodzi bóle kręgosłupa.

3. Ulga dla obolałych nóg.

 

 

 

 

Piłka do ćwiczeń polecana jest przez wielu lekarzy, ponieważ może być pomocna w łagodzeniu bólów pleców lub w zmniejszaniu obrzęków nóg. Obie te dolegliwości często pojawiają się w ciąży i dla wielu przyszłych mam są bardzo dokuczliwe. Opieranie się o piłkę czy wykorzystywanie jej jako krzesła przynosi ulgę ciału, zmniejsza dyskomfort i wzmacnia mięśnie podtrzymujące kręgosłup. Dlatego piłkę warto kupić już w 2 trymestrze ciąży.

Dla kobiet w ciąży, które dużo pracują przy biurku idealnie sprawdzi się jako krzesło lub fotel. Wykorzystywanie piłki w czasie pracy przy komputerze, jedzenia czy wykonywania innych codziennych czynności wymusza tzw. aktywne siedzenie, czyli oznacza to, że na niezbyt stabilnym podłożu musisz przyjmować odpowiednią postawę ciała, by utrzymać równowagę. Przy tej okazji pracują twoje mięśnie, a kręgosłup przybiera naturalną krzywiznę.

Przy bólach kręgosłupa weź piłkę i oprzyj się o nią przodem, klęcząc na ziemi. Taka pozycja natychmiast przyniesie ci ulgę, odciąży kręgosłup, kark i odcinek lędźwiowy pleców. Tak pozycja zapobiega bólom krzyża, zmniejsza napięcie, rozciąga mięśnie karku oraz miednicy. Leżąc na piłce, możesz delikatnie kołysać się na niej do przodu i do tyłu – to doskonały trening uelastyczniający partie ciała, które odpowiadają za podtrzymywanie kręgosłupa. Możesz również w tej pozycji opuścić pośladki na ziemię – taki wariant rozluźnia lędźwie i miednicę.

W niektórcyh przypadkach możemy sobie bardzo ulżyć takimi ćwiczeniami, ale pamiętajcie, że zawsze lepiej porozmiawać wcześniej z waszym lekarzem lub polożną.

 

Wstecz